Verkoop

Opvolgen en verbeteren van het salesproces

De submodule CRM-Verkoop van Dave CRM is bedoeld voor iedereen die in de onderneming betrokken is bij het verkoopproces, zowel intern als extern.
Met deze module kunt u het volledige sales-gebeuren op de voet opvolgen. Elke stap binnen het verkoopproces wordt geregistreerd. Zo weet u op elk moment met wat uw verkopers bezig zijn: hoeveel gesprekken ze voeren, hoeveel afspraken ze hebben gemaakt, hoeveel nieuwe prospecten er zijn, hoeveel offertes er werden gemaakt, hoeveel omzet u de komende maanden kunt verwachten, ...
Zowel voor de sales-manager als voor de verkoper zelf is deze module een droom.
De sales-manager heeft op elk moment een zicht op zijn verkoopkanaal en voor de verkoper is deze module een prachtig hulpmiddel voor zijn dagelijkse opvolging.

Beheer van prospecten en klanten

Voor elke prospect kunt u een prospectfiche (= uitbreiding van de contactfiche) aanmaken waar u heel wat statistiekinformatie kunt ingeven zoals groep, oorsprong, activiteit, NACE-code, aantal werknemers, omzetgegevens.

Mis geen enkele verkoop

  • Voor elke prospect of voor elk koopsignaal van een klant kunt u een verkoopkans ingeven (ook wel opportuniteit genoemd). In zo een verkoopkans kunt u heel wat informatie kwijt over de prospect zijn vraag, behoeftes, verlangens.
    Een verkoopkans kunt u opdelen in verkoopkanssoorten en verkoopkansfasen.
    Elke stap, elke actie, elk contactmoment (telefoon, fax, e-mail, ...) met de prospect kan opgevolgd worden in de verkoopkans.
  • Taken die hieruit volgen kunnen ingegeven en doorgegeven worden naar andere medewerkers. Ook uw eigen taken, bijvoorbeeld volgende week terugbellen, kunt u ingeven en plannen.
  • Bij elke fase kan de verkoper zijn slaagkans inschatten.
  • Vanuit een verkoopkans kunt u afspraken in uw agenda of in de agenda van een andere medewerker plannen.
  • Binnenkomende e-mails kunt u koppelen aan verkoopkansen.
  • Ook bijlages zoals documenten, verwijzingen naar webpagina’s, verwijzingen naar Dave documenten (offertes, bestellingen, facturen, ...) kunt u inlezen en koppelen aan een salesdossier.

Interne communicatie

Door de naadloze integratie met de andere Dave modules kunt u ook op een gemakkelijke manier via Dave communiceren met andere afdelingen binnen uw onderneming en zo de efficiëntie nog verhogen.

Mijn To Do-lijst

Dankzij de "Mijn To Do"-lijst die verschijnt bij het aanmelden in Dave ziet elke medewerker welke taken en welke afspraken hij vandaag (en de volgende dagen) moet doen. Dave organiseert alles voor en u kunt niets meer vergeten.

Managementinformatie

Via het verkooptrechterrapport ziet u onmiddellijk voor elke fase van het salesproces de te verwachten omzet a.d.h.v. de ingegeven slaagkanspercentages, ziet u het aantal nieuwe verkoopkansen van een bepaalde periode, ziet u het bedrag van de gemaakte offertes, en dit per vertegenwoordiger, per regio, per oorsprong.